søndag 25. august 2019

50 års gave

Jeg synes det er så moro å leke meg med mixed media! Er jo så i nybegynner gropa, men koser meg virkelig med å se forvandlingen når man klæsjer og kliner og leker med farger!


Jeg er fryktelig dårlig til å ta før-bilder, det må jeg skjerpe meg på! Men jeg begynte i alle fall med en hvit ramme fra Perfect Home. Jeg malte den svart med noen lag til jeg ble fornøyd! Så brukte jeg en hjerte stencil og tok på model paste i midten av ramma, og rundt kanten på ramma limte jeg på ett bånd! Når dette hadde tørket malte jeg dette svart med ett par lag! Så strikket jeg en pitte liten lapp, lot det henge på strikkepinnene og malte dette svart. Det samme med ett lite lekekamera, malte i flere omganger til jeg følte jeg hadde fått dekket alt! Limte så på rammen, og malte igjen!  Så stanset jeg ut navnet til jubilanten og tallene, og malte selvsagt også disse svarte. Alle disse prosessene tok noen dager, men så kunne jeg begynne med det som er det aller morsomste, WAX!!!


Det er ikke lett å få frem på bilder hvor herlig fargespill det blir av waxen, men det er bare magisk å se hvordan fargene trer frem mot den svarte bakgrunnen! Limte så på bildene av jubilanten i midten, så var det bare å finne frem en haug med blomster, her er mange som er hjemmelaget, ellers er det blomster og pynt fra kort og godt, papirdesign, i am roses og storyteller.


Bak på rammen lagde jeg til en konvolutt av ett papirdesign ark, pyntet med en gratulerer dies, og lukkemekanismen er en magnet. 


Jeg lagde også ett kort, her måtte det brettes skulle jeg få plass til alt jeg ville!  Her er samme arket fra Papirdesign brukt. Mange flotte stempeltekster, og dies, samt egen tekst til jubilanten! Kortet festet til rammen med 3 stk magneter! 






Beklager så mange dårlige bilder, skal skjerpe meg der! Har kost meg veldig med dette prosjektet! Ønsker med dette å delta i Papirdesign sin pågående utfordring: "Alt er lov" .

6 kommentarer:

  1. Fabulous project, full of beautiful details! Love your upcycled items and the gorgeous flowers!!

    SvarSlett
  2. Klin og klæsj er kjempegøy når man først setter i gang! Superflott prosjekt, heldig er hun som får den :)
    Takk for at du deltar hos Papirdesign.
    DT- Renate

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for så kjekk tilbakemelding 🤗

      Slett
  3. Så flott bilde og kort 😁 takk for at du deltar på utfordringen til Papirdesign DT May-Britt

    SvarSlett